Elektriskā monorail sistēma (EMS)
Iekšējās transportēšanas sistēma, kas automatizē un optimizē palešu plūsmu, izmantojot pašgājējus transportierus, kuri pārvietojas gar elektrificētām sliedēm.
Produkts
Automatizēts risinājums īpaši ātrai palešu transportēšanai. Ideāla izvēle lieliem attālumiem
Elektriskā monorail sistēma sastāv no pašgājējiem transportieriem, kas pārvieto paletes slēgtajā elektrisko sliežu ķēdē (sliedes var būt piestiprinātas pie grīdas vai griestiem). Šis pilnībā konfigurējams risinājums dod iespēju izveidot dažādas sarežģītības pakāpes un liela garuma transportēšanas ķēdes, lai ātri un efektīvi savienotu atsevišķas zonas.
Transportieri, kurus vada programmatūra, regulējot satiksmi un izvēloties piemērotāko maršrutu, pārvieto paletes starp dažādiem iekraušanas un izkraušanas punktiem. Mecalux elektriskā monorail sistēma, pateicoties tās ātrumam, maksimāli palielina preču plūsmu visa veida noliktavās un ražošanas centros.
Elektriskās monorail sistēmas priekšrocības
- Liels ātrums: transportieri sasniedz ātrumu līdz 100 m/min ar kravu un līdz 120 m/min bez kravas. Tāpēc šī sistēma ir ātrāka par konveijeriem, nodrošinot lielāku palešu plūsmu stundā.
- Lieli attālumi: elektriskās monorail transportēšanas ķēdes ir lielisks risinājums, automatizējot palešu transportēšanu starp attāliem punktiem.
- Inteliģenta sistēma: noliktavas kontroles sistēma (WCS) izvērtē transportēšanas ķēdes noslodzi un iekraušanas/izkraušanas vajadzības reāllaika režīmā, lai sadalītu uzdevumus starp pieejamajiem transportieriem. Šī sistēma norāda katram transportierim ātrāko ceļu līdz galamērķim, dinamiski koriģējot maršrutus, lai izvairītos no sastrēgumiem.
- Pārtraukta autonoma pārvietošanās: transportieri neatkarīgi pārvietojas pa norādīto maršrutu. Tādējādi tie var izvēlēties dažādus ceļus vienas transportēšanas ķēdes robežās, izmantojot īsceļus un apvedceļus.
- Pilnīgi konfigurējamas transportēšanas ķēdes: ir iespējams izveidot transportēšanas ķēdes, kas atšķiras pēc sarežģītības, ar taisnām un izliektām sekcijām, starpposma atzarojumiem, īsceļiem, paralēliem maršrutiem, stāvvietām un apkopes zonām.
- Daudzpusība un pielāgojamība: klienti var pievienot jaunus transportierus un paplašināt transportēšanas ķēdi, lai apmierinātu ražošanas apjomu pieaugumu. Ir iespējams arī izveidot jaunus palešu iekraušanas un izkraušanas punktus vai mainīt esošo punktu atrašanās vietu.
- Klusa, droša darbība: transportieru konstrukcija un uzlabotu paātrinājuma un bremzēšanas metožu ieviešana nodrošina vienmērīgu, klusu pārvietošanos. Nepārtraukta sinhronizācija ar blakus esošajiem transportieriem palīdz uzturēt drošu attālumu starp ierīcēm.
- Energoefektivitāte: stāvvietas dod iespēju lietotājiem pielāgot darbā iesaistīto transportieru skaitu darba apjomam, būtiski samazinot enerģijas patēriņu.
- Vienkārša apkope: apkopes darbu veikšanai transportieri tiek novirzīti uz papildu transportēšanas ķēdi, lai nodrošinātu pārējās sistēmas nepārtrauktu darbību.
Elektriskās monorail sistēmas paātrina palešu plūsmu bez darbinieka iejaukšanās. Preces tiek automātiski nogādātas uz uzglabāšanas un izgūšanas vietām, un tiek novietotas un izgūtas no automatizētas uzglabāšanas un izgūšanas sistēmas daudz ātrāk un efektīvāk
Elektriskās monorail palešu transportēšanas sistēmas lietojuma jomas
Ātrs, daudzpusīgs iekšējās transportēšanas risinājums palešu plūsmas automatizācijai
Šī pielāgojamā sistēma veic lielus attālumus un ir pielāgojama dažādu maršrutu izveidei. Sistēmu var adaptēt daudzveidīgām funkcijām dažāda veida noliktavās un ražošanas centros.
Elektriskās monorail sistēmas modeļi
Uz grīdas vai pie griestiem montējamas sistēmas: divi varianti, lai izvēlētos vispiemērotāko risinājumu
Transportieru sistēmas var būt virszemes vai montējamas uz grīdas atkarībā no vietas, kurā atrodas sliede, kas nodrošina transportieru pārvietošanos. Abu konstrukciju darbiba ir ievērojami līdzīga. Izvēle ir atkarīga no konkrētas pielietošanas un klienta noliktavas parametriem.
Gadījumu analīzes
Skatīt vairāk gadījumu izpētesElektriskās monorail sistēmas sastāvdaļas
Elektriskās monorail sistēmas transportēšanas ķēdes galvenokārt atšķiras ar elektrificētu sliedi, kas nosaka ceļu, un autonomiem transportieriem, kuri pārvietojas gar sliedi, transportējot paletes.
Mecalux elektriskā monorail sistēma ir aprīkota ar virkni drošības ierīču un mehānismu. Šīs ierīces novērš sadursmes starp transportieriem un nodrošina to vienmērīgu kustību gar visu transportēšanas ķēdi.
Bieži uzdotie jautājumi
Elektriskā monorail sistēma ir automatizēta palešu pārtrauktas transportēšanas sistēma, kas sastāv no transportieriem ar elektromotoru. Šīs transportēšanas ierīces pārvietojas gar slēgtu elektrisko sliežu ķēdi, pārvadājot paletes starp vairākām iekraušanas un izkraušanas vietām, kas atrodas dažādos maršruta punktos. Šīs īpaši daudzpusīgās un efektīvās ierīces veic lielus attālumus, būtiski paātrinot palešu iekšējo transportēšanu. Šo risinājumu var pielāgot dažāda veida noliktavu vajadzībām.
Monorail materiālu pārvietošanas sistēmas transportieri ir ātrgaitas ierīces, kuru ātrums sasniedz līdz 100 m/min ar kravu un 120 m/min bez kravas.
Transportieru maksimālā kravnesība sastāda 1500 kg.
Transportieri ir saderīgi ar 800 x 1200 mm, 1000 x 1200 mm un 1200 x 1200 mm palešu izmēriem, kā arī ar 600 x 800 mm puspaletēm. Atkarībā no klienta vajadzībām transportierus var pielāgot arī citu izmēru paletēm, piemēram, GMA (Ziemeļamerikas) paletēm.
Elektriskās monorail sistēmas ir piemērotas plašam temperatūras diapazonam no -30 °C līdz 40 °C. Tāpēc tas ir ideāls risinājums palešu plūsmas automatizācijai aukstā tipa noliktavās un saldētu produktu noliktavās.
Programmatūra reāllaika režīmā kontrolē transportieru pārvietošanos gar elektrisko monorail ķēdi, sadalot izpildāmos uzdevumus starp dažādiem transportieriem. Šī programma saņem darbuzdevumus no noliktavas pārvaldības sistēmas (WMS) un sadala tos starp transportieriem. Programmatūra norāda iekraušanas un izkraušanas punktus, uz kuriem jādodas katram transportierim, izvēloties efektīvākos maršrutus uzdevuma izpildei.
Virszemes konveijeru sistēmas ķēdēs transportieri pārvietojas gar alumīnija sliedēm, kas ir piestiprinātas pie griestiem vai citas virszemes konstrukcijas. Savukārt uz grīdas uzstādāmo viensliežu konveijeru gadījumā sliedes tiek piestiprinātas pie noliktavas grīdas.
Virszemes transportieri tiek izmantoti, ja noliktavas grīda ir jāatbrīvo no šķēršļiem, lai nodrošinātu citu kravu transportēšanas iekārtu pārvietošanos. Šis risinājums arī atvieglo uzkopšanas darbus noliktavās ar stingrām higiēnas prasībām, piemēram, pārtikas rūpniecības uzņēmumos. Virszemes transportieri ir arī lieliski piemēroti ēkām ar nelīdzenām vai nepietiekami izturīgām grīdām.
Uz grīdas uzstādāmās elektriskās monorail sistēmas parasti tiek izmantotas, projektējot vidēji garas transportēšanas ķēdes. Tās ir viegli uzstādāmas un dod iespēju izmantot nelielu pagriezienu rādiusu.
Līdzīgi elektriskajām monorail sistēmām palešu konveijeru sistēmas ir paredzētas palešu iekšējās plūsmas automatizācijai. Konveijeri atšķiras ar spēju pārvietoties nepārtraukti, veicinot liela skaita palešu vienlaicīgu transportēšanu. Turklāt, atšķirībā no elektriskajām monorail sistēmām, konveijeri var uzkrāt paletes. T.i., tie var uzturēt paletes gaidīšanas režīmā, izveidojot pagaidu buferi vai regulējot plūsmu.
Elektriskās monorail sistēmas ir pārtrauktas iekšējās transportēšanas risinājums, tomēr tās ir ātrākas nekā konveijeri. Šīs sistemas var sasniegt ātrumu līdz pat 100 m/min bez kravas salīdzinājumā ar 20 m/min konveijeru ātrumu. Tāpēc elektriskās monorail sistēmas ir pareiza izvēle, projektējot vidēja garuma vai garas transportēšanas ķēdes vai vēloties maksimāli paātrināt palešu pārvietošanu.
Elektriskās monorail sistēmas un autonomie mobilie roboti (AMR) ir automatizētie risinājumi, kas paredzēti atsevišķu kravas vienību transportēšanai starp diviem punktiem. Elektriskā monorail sistēma izmanto transportierus, kuri pārvieto paletes slēgtā transportēšanas ķēdē ar noteiktu perimetru. Savukārt autonomie mobilie roboti brīvi pārvietojas noliktavā, ievērojot katram uzdevumam pielāgotu dinamisku maršrutu. Tos arī neierobežo slēgta navigācijas ķēde vai darba zonas ar ierobežotu piekļuvi.
Salīdzinājumā ar elektriskajām monorail sistēmām AMR robotus var vieglāk integrēt noliktavas izkārtojumā, jo tie neprasa sliežu vai drošības nožogojuma uzstādīšanu. Tomēr elektriskās monorail sistēmas bieži vien ir optimāla alternatīva, ja noliktavās ir nepieciešamas intensīvas palešu plūsmas. Tas ir izskaidrojams ar to, ka šāda darba apjoma izpildei ar autonomajiem mobilajiem robotiem būtu nepieciešami ievērojami ieguldījumi īpaši liela robotu parka izveidē.
Jā. Elektriskā monorail sistēma ir īpaši daudzpusīgs iekšējās transportēšanas risinājums, kas ir pielāgojams klienta noliktavas parametriem. Pateicoties šai elastībai, monorail ķēdi var pielāgot atbilstoši īpašām prasībām. Piemēram, sistēmu ir iespējams papildināt ar līkumiem un pagriezieniem, lai izveidotu īsceļus, paralēlus maršrutus, diagnostikas punktus vai stāvvietas.
Jā. Elektrisko monorail sistēmu var izmantot, lai savienotu, piemēram, uzglabāšanas sistēmas atsevišķās noliktavās. Lai to panāktu, parasti tiek izveidots tunelis vai tilts, ko izmanto, lai uzstādītu transportēšanas ķēdes sekciju, kura savienos divas ēkas.
Jā. Monorail transportēšanas sistēmas ir aprīkotas ar vairākām drošības ierīcēm. Šīs ierīces ietver fotoelementus, triecienu amortizatorus un buferus vienmērīgai, stabilai transportieru kustībai gar transportēšanas ķēdi. Savukārt drošības nožogojums nodala transportēšanas ķēdes perimetru, lai ierobežotu piekļuvi transportieru darba zonai, tādējādi novēršot negadījumus ar cilvēkiem vai citiem mehānismiem.
Jautājiet ekspertam