Intervija ar Evu Ponsi (Eva Ponce) (MIT) par daudzkanālu piegādes ķēdēm

Intervija ar Evu Ponsi (Eva Ponce) (MIT) par daudzkanālu piegādes ķēdēm


“Tehnoloģijām un automatizācijai būs galvenā loma daudzkanālu piegādes ķēdēs”

Par ekspertu

Dr. Eva Ponse ir MIT Transporta un loģistikas centra tiešsaistes izglītības direktore. Viņa vada MITx mikromaģistra programmu piegādes ķēdes pārvaldībā, kas ir sasniegusi desmitiem tūkstošu studentu no vairāk nekā 190 valstīm. Viņa vada arī MIT daudzkanālu piegādes ķēžu laboratoriju (Omnichannel Supply Chain Lab), kur viņas pētījumi koncentrējas uz e-komerciju, daudzkanālu stratēģijām un ilgtspējīgām piegādes ķēdēm. Dr. Ponsei ir vairāk nekā 25 gadu pieredze mācīšanā un pētniecībā, viņa ir saņēmusi Irvina Saizera balvu par nozīmīgiem jauninājumiem un uzlabojumiem MIT izglītībā un darbojas Hārvardas Paplašinātās izglītības skolas (Harvard Extension School) Vadības programmas konsultatīvajā padomē.

Eva Ponse, MIT CTL daudzkanālu piegādes ķēdes laboratorijas pētniece un direktore, dalās savās atziņās par daudzkanālu piegādes ķēdes pieredzes attīstību, mākslīgā intelekta ietekmi un jaunajām tehnoloģijām loģistikā un e-komercijā.

  • Kā attīstās daudzkanālu klientu pieredze?

    Daudzkanālu pieredze būtiski mainās, jo mainās klientu uzvedība un gaidas. Aptuveni 70% iepirkšanās braucienu tagad sākas tiešsaistē, un patērētāji produktu apskatei izmanto tādas ierīces kā viedtālruņi, planšetdatori un klēpjdatori. Pieaug arī klientu prasības. Piemēram, 70% pircēju sagaida, ka tiešsaistes pasūtījumu saņems tajā pašā dienā vai nākamajā dienā.

    Neraugoties uz šo tendenci, 85% pirkumu ASV joprojām tiek veikti fiziskajos veikalos, lai gan 40% no šiem pircējiem meklēšanu sāk tiešsaistē. Daudzi vēlas elastīgas iespējas, piemēram, piegādi uz mājām, saņemšanu veikalā vai paņemšanu pie mājas, kad preces tiek nogādātas līdz automašīnai ar minimālu mijiedarbību. Vēl viens jauns uzņēmējdarbības modelis ir izstāžu zāles, kurās klienti var izmēģināt produktus veikalā un iegādāties tos tiešsaistē.

    Mākslīgajam intelektam neapšaubāmi būs izšķiroša loma e-komercijas nākotnē

    Tāpat arī tehnoloģija ir nozīmīgs spēlētājs. Tādi uzņēmumi kā Adidas un Nike savos fiziskajos veikalos integrē bezgalīgas ejas, ļaujot potenciālajiem klientiem ērtāk pārlūkot un iegādāties produktus. Mazumtirgotāji izmanto šos interaktīvos veikalu ekrānus, lai parādītu preču krājumus no izpildes centriem, ļaujot klientiem iepirkties ārpus tā, kas fiziski ir pieejams veikalā. Pagājušajā gadā 85% svētku sezonas pircēju ASV izmantoja tiešsaistes un bezsaistes kanālu kombināciju, kas liecina par daudzkanālu patērētāju skaita pieaugumu.

  • Kā mākslīgais intelekts var paaugstināt daudzkanālu mazumtirdzniecības līmeni?

    Digitālās tehnoloģijas nodrošina krājumu pieejamību un precīzu informāciju par krājumiem
    Digitālās tehnoloģijas ir īpaši svarīgas, lai garantētu krājumu pieejamību un nodrošinātu precīzu informāciju par krājumiem

    Uzņēmumi var izmantot mākslīgo intelektu dažādos veidos. Saskaņā ar manas laboratorijas jaunāko apsekojumu daudzkanālu jomā aptuveni 70% organizāciju norādīja, ka pieprasījuma prognozēšana ir viena no galvenajām jomām, ko ietekmē mākslīgā intelekta izmantošana. Kāpēc? Jo tas ļauj integrēt reāllaika datus, piemēram, laikapstākļu modeļus vai reģionālo patērētāju paradumus, ar vēsturiskajām tendencēm, lai uzlabotu prognožu precizitāti.

    Tāpat daudzi uzņēmumi izmanto mākslīgo intelektu, lai uzlabotu klientu pieredzi un nodrošinātu personalizētākus pakalpojumus un mārketinga kampaņas. Augstākā līmenī šī tehnoloģija tiek izmantota krājumu pārvaldībā, savienojot krājumu sistēmas ar pieprasījuma prognozēšanu, lai nodrošinātu lielāku precizitāti. Uzņēmumi izmanto mākslīgo intelektu arī, lai uzlabotu transporta, darbaspēka un noliktavu pārvaldību — jomas, kas mūsdienu strauji mainīgajā vidē kļūst arvien svarīgākas.

  • Kāda ir digitālo tehnoloģiju loma krājumu pieejamības nodrošināšanā vairākās noliktavās un veikalos?

    Digitālās tehnoloģijas ir īpaši svarīgas, lai garantētu krājumu pieejamību un nodrošinātu precīzu informāciju par krājumiem. Tādi rīki kā RFID (radiofrekvences identifikācija) sniedz iespēju uzņēmumiem nodrošināt visaptverošu redzamību, ļaujot izsekot precēm ne tikai veikalā, bet arī visā piegādes ķēdē. Šīs tehnoloģijas palīdz uzņēmumiem iegūt precīzu informāciju par krājumiem veikalu līmenī, kur precizitātes saglabāšana bieži vien var būt sarežģīta.

  • Ar kādām stratēģijām var risināt krājumu izvietošanas problēmas daudzkanālu izplatīšanā?

    Daudzkanālu mazumtirgotājiem liels izaicinājums ir izlemt, kur uzglabāt preces, izpildīt pasūtījumus un pārvaldīt piegādes. To var atrisināt, izvēloties pareizo loģistikas iekārtu veidu un automatizācijas līmeni. Dažas organizācijas izvēlas noliktavas ar augstu automatizācijas līmeni, kas paredzētas tikai tiešsaistes pasūtījumiem, lai nodrošinātu efektīvu izpildi. Citi pievēršas mikroizpildes centriem — mazākām, automatizētām iekārtām, kas bieži atrodas veikalu aizmugurējās telpās. Šajās noliktavās krājumi ir tuvāk klientiem, ļaujot veikt piegādes tajā pašā dienā vai pat divu stundu laikā.

    Eva Ponse uzsver automatizēto uzglabāšanas un izgūšanas sistēmu (AS/RS) nozīmi daudzkanālu loģistikā
    Eva Ponse uzsver automatizēto uzglabāšanas un izgūšanas sistēmu (AS/RS) nozīmi daudzkanālu loģistikā

    Mazumtirgotāji var arī ieviest dinamiskas papildināšanas sistēmas, lai saskaņotu krājumu līmeni ar reāllaika pārdošanas datiem, tādējādi uzlabojot piegādes pārvaldību. Tāpat īpaši svarīga ir regulāra krājumu sistēmu pārskatīšana, jo izmaiņas patērētāju uzvedībā bieži prasa regulāras produktu pozicionēšanas korekcijas visā piegādes ķēdē — dažkārt reizi ceturksnī, mēnesī vai pat nedēļā.

  • Kā noliktavas var pielāgoties daudzkanālu pasūtījumu izpildes sarežģījumiem?

    Tehnoloģijām un automatizācijai būs galvenā loma daudzkanālu piegādes ķēdēs. Pie arvien pieprasītākiem risinājumiem pieder automatizētas uzglabāšanas un izgūšanas sistēmas (AS/RS), autonomi mobilie roboti (AMR), komplektēšanas roboti, iekraušanas un izkraušanas roboti un bezpilota droni krājumu kontrolei noliktavās. Visas šīs tehnoloģijas palīdz uzņēmumiem tikt galā ar daudzkanālu pasūtījumu izpildes sarežģījumiem.

    Noliktavas pārvaldības sistēmas ir arī nepieciešamas, lai nodrošinātu informācijas plūsmu nepārtrauktu koordināciju. Automatizācijas, tehnoloģiju un stabilu digitālo sistēmu integrācija ir būtiska, lai veiksmīgi pārvarētu daudzkanālu loģistikas sarežģījumus.

  • Kuras jaunās tehnoloģijas noteiks e-komercijas nākotni?

    Dažu turpmāko gadu laikā modernās noliktavās arvien vairāk tiks izmantota automatizācija un tehnoloģijas
    Nākamo 5 līdz 10 gadu laikā mēs redzēsim, ka arvien vairāk tiks izmantota automatizācija un tehnoloģijas, jo īpaši modernās loģistikas noliktavās.

    Mākslīgajam intelektam neapšaubāmi būs izšķiroša loma e-komercijas nākotnē. Tas ļauj uzņēmumiem piedāvāt personalizētāku klientu pieredzi, vienlaikus racionalizējot darbību, savienojot tādas sistēmas kā krājumu pārvaldība, pieprasījuma prognozēšana un transports.

    Papildus mākslīgajam intelektam, automatizācija un robotika pārrakstīs e-komercijas nākotni. Autonomie mobilie roboti, tostarp roboti kā pakalpojums, ne tikai paaugstina produktivitāti un efektivitāti, bet arī nodrošina elastīgumu, kas ir būtisks, lai gūtu panākumus daudzkanālu un e-komercijas vidē. Paredzams, ka šīs jaunās tehnoloģijas turpmākajos gados ievērojami pieaugs.

  • Kādas izmaiņas gaidāmas e-komercijas loģistikā nākamajā desmitgadē?

    Nākamo 5 līdz 10 gadu laikā mēs redzēsim, ka arvien vairāk tiks izmantota automatizācija un tehnoloģijas, jo īpaši modernās loģistikas noliktavās. Noliktavu darbība ir viena no tām piegādes ķēdes jomām, ko e-komercijas izaugsme ir ietekmējusi un pārveidojusi visvairāk. Tādas tehnoloģijas kā mākslīgais intelekts kļūs neaizstājamas, lai pārvaldītu sarežģītību un optimizētu darbību. Nākotnē būs lielākas iespējas tām organizācijām, kas veiksmīgi integrēs automatizētās sistēmas — piemēram, uzglabāšanas risinājumus, autonomos robotus, kobotus un noliktavas pārvaldības programmatūru — ar mākslīgā intelekta rīkiem.

    Es uzskatu, ka nākamajā desmitgadē mēs pieredzēsim arī darbaspēka maiņu. Uzņēmumiem pielāgojoties jaunajām tehnoloģijām, par prioritāti kļūs darbinieku kvalifikācijas celšana un pārkvalificēšana. Uzņēmumiem būs jāpievērš uzmanība šai pārejai, lai nodrošinātu, ka darbinieki var efektīvi izmantot šos modernos rīkus un maksimāli izmantot to potenciālu. Darbaspēka attīstība būs viena no nozīmīgākajām pārmaiņām turpmākajos gados.

    Vēl viena būtiska pārmaiņa būs saistīta ar cilvēka un mašīnas mijiedarbību. Jaunu tehnoloģiju un automatizācijas ieviešana kļūs arvien populārāka, lai risinātu arvien sarežģītākās daudzkanālu piegādes ķēžu problēmas. Šai evolūcijai būs nepieciešama darbaspēka spēcināšana, lai izmantotu labāko no abām pasaulēm — cilvēku un mašīnu spējām.